Arveprins Knud

Arveprins Knud
Manden der har inspireret vores gruppe ;)

tirsdag den 29. marts 2011

Min Energi Til Uddannelse

Jeg har valgt at tage min pædagoguddannelse, fordi jeg hele mit liv har ønsket at have med mennesker at gøre.

Jeg har forsøgt mig med lidt af hvert inden for de sidste år bl.a. en HG-eksamen, Grundforløb på Social- og Sundhedsskolen, med efterfølgende Social- og sundhedshjælper uddannelsen, hvilken jeg desværre ikke har gjort færdig fordi jeg fik en skadet skulder. Efterfølgende valgte jeg at tage en pædagogfagpakke, men en række HF-fag der skulle give adgang til pædagogseminariet.

Dette valgte jeg bl.a. pga. min alder (tænkte at nu skulle det være, nu følte jeg mig parat til at kunne gøre en forskel) Og fordi jeg ville gøre en forskel er fordi jeg har et meget nært familiemedlem, der har boet på et par døgninstitutioner, og som til sidst blev "tabt" i det danske system. Denne dreng sidder idag ekskluderet fra arbejdsmarkedet og får ingen hjælp til inklusion igen.

Så mit brændende ønske har de seneste år været at blive pædagog i håb om at kunne gøre en forskel, så disse eksklusioner absolut ikke sker for andre. Mit mål er at arbejde som socialpædagog på enten et børnehjem eller en døgninstitution for unge mennesker der har lidt en form for omsorgssvigt, eller på anden måde har psykiske problemer iform af narkotikamisbrug eller kriminalitet. Jeg brænder for at være en del af et team der er med til at indkludere disse unge i samfundet igen.

Ann-Louise Guldbæk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar