Arveprins Knud

Arveprins Knud
Manden der har inspireret vores gruppe ;)

tirsdag den 29. marts 2011

Min energi i forhold til tema 3 feltarbejdet.

Da jeg ingen erfaring har indenfor vores emne om familieliv, kønsopfattelse og ægteskab i forbindelse med mennesker af anden etnisk baggrund, har jeg fundet det relevant at få viden om dette emne, da jeg mener det er vigtigt, at man som pædagog har forståelse for disse ting hvis, man skal arbejde med mennesker af anden etnicitet. Vi har alle i gruppen et syn på, hvordan vi tror disse ting hænger sammen. Et par af mine er blandt andet at tvangsægteskab er udbredt blandt minoritetsgrupperne, at kvinderne bliver forstået som mindreværdige til arbejdsmarkedet og uddannelser, og dermed oftest kun går derhjemme og passer børn og at de bor i kæmpe huse/lejligheder, hvor både bedsteforældre, onkler, tanter, fætre og kusiner bor sammen med familien, samt at de flygter til Danmark, fordi deres land er så slemt, men ved hver given lejlighed tager de "hjem" på ferie. I dette feltarbejde forventer jeg enten af få bekræftet eller afkræftet mine forforståelser. - Charlotte Missiaen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar