Arveprins Knud

Arveprins Knud
Manden der har inspireret vores gruppe ;)

fredag den 25. marts 2011

Min energi i forhold til uddannelsen og tema 3

Jeg har gennem en længere periode stillet mig selv spørgsmålet, hvorfor vil jeg være pædagog og bruge min energi på at være der for andre mennesker, når man kunne uddanne sig til fabriksmedarbejder, frisør m.m. men der spiller nogle helt særlige årsager ind over mit valg af uddannelse. De særlige årsager er bl.a. at jeg er nysgerrig omkring menneskets udvikling og hvordan man styrker og støtter andre i en udvikling. Jeg finder det også rigtig interessant at kunne sætte sig ind i andres sted, forstå deres synsvinkel, reaktioner eller hvad det nu måtte være inden for det arbejdsområde man vælger. De fleste pædagoger vil gerne gøre en forskel i praksis, og det vil jeg selvfølgelig også. Dette kan jeg gøre ved at fordybe mig i emner som f.eks. tema 3, hvor vi har valgt anden etnisk kønsopfattelse.

Tema 3, har vi valgt at arbejde med anden etnisk kønsopfattelse, for at forstå hvad der ligger bag facaden, hvilke behov og bagland disse mennesker har med i bagagen. Dette håber jeg også gør det nemmere for mig at forstå dem, kunne sætte mig i deres sted, når de udtaler sig om det at være anden etnisk i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar