Arveprins Knud

Arveprins Knud
Manden der har inspireret vores gruppe ;)

torsdag den 28. april 2011

Didaktisk model UMD

Didaktisk model

Indholdet: Skuespil el. fortælling

Læringsforudsætninger: Jeg stiller de unge i alderen 13-18 år for en dramaopgave, hvor de skal lære lidt mere om sig selv og om hinanden. De skal få større forståelse for hinandens etnicitet.
Rammerne: Er meget åbne. De skal lave enten et mindre skuespil eller en fortælling om, hvad de tænker når de hører vores emne Familieliv, kønsopfattelse og ægteskab.
Mål: Mine mål for denne aktivitet er, at observere de resultater de unge bringer. Dannes der nogle mønstre i fortællingerne? Tydeliggøres det i skuespillet hvordan reglerne er i deres hjem? Hvis de ikke tager opgaven seriøst, kan det så være der ligger skam til grunde for dette? Målene er ikke fastlagte, da jeg mener alle resultater er brugbare i forhold til opgaven.
Arbejdsprocessen / læreprocessen: Både processen under aktiviteten og det endelige mål er i fokus. Jeg vil blandt andet fokusere på om de overhovedet kan arbejde sammen, og om der ubevidst er en kønsopfattelse blandt dem, eksempelvis hvis en af pigerne i en gruppe domineres til at tage en rolle i stykket, som drengene ikke selv vil spille. Ydermere vil jeg fokusere på det endelige resultat som de fremviser for mig og min gruppe. Største fokus er, hvad vi kan lære af at observere en sådan proces, og om vi kan få en forståelse for deres herkomst.
Vurderingen / evaluering: Kommer når forløbet er gennemført.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar